BICEPS- PUNKT „G” KULTURYSTY – trzy ćwiczenia do osiągnięcia szczytu

Potężnie umięśnione ramiona to marzenie każdego mężczyzny bez wyjątku. Nie ważne czy jest sportowcem, lekarzem czy nauczycielem. Każdy mężczyzna chce być posiadaczem wielkich bicepsów, które budzą podziw i szacunek u innych .

Trening mięśni dwugłowych ramion uznawany jest za jeden z najprostszych – chodzi przecież o unoszenie przedramion ze sztanga bądź sztangielkami. Nie ma sensu zatem kombinować, wymyślać przedziwnych metod. Wystarczy skupić się na podstawach, pozwolić się właściwie zregenerować a wyniki przyjdą same.

  • Unoszenie przedramion ze sztanga – nie ma lepszego ćwiczenia na masę bicepsów jak unoszenie ze sztangą. Występują rożne odmiany tego ćwiczenia, dotyczące głownie szerokości uchwytu na sztandze. Bez względu na to jaki chwyt zastosujecie, porządnie obładowania sztanga pozwoli zbudować potężne ramiona. Wykonane precyzyjnie ćwiczenie jest doskonałym sposobem na uzyskanie gęstości mięśnia.

3 serie 12-15 powtórzeń

  • Unoszenie przedramion ze sztangielkami chwytem młotkowym – w każdym planie treningowym na biceps powinno znaleźć się ćwiczenie angażujące w znacznym stopniu mięsień ramienny. On decyduje o wielkości i grubości ramienia. Jestem zwolennikiem naprzemiennego unoszenia sztangielek gdyż pozwala to na uzyskanie lepszej techniki ruchu.

3 serie 12-15 powtórzeń

  • Unoszenie przedramion ze sztangą/sztangielkami na modlitewniku – doskonałe ćwiczenie na koniec treningu. Ruchy izolowane powinny znaleźć się w każdym treningu nawet ukierunkowanym na masę. Pozwalają dokładnie dotrzeć do mięśnia i pobudzić te włókna, które nie zostały zaangażowane.

3 serie 12-15 powtórzeń

 

 

Jak wiadomo głównym czynnikiem powodującym wzrost masy mięśniowej w aspekcie treningowym jest ciągłe zwiększanie ciężaru. Należy jednak pamiętać, by dobierane obciążenie pozwalało wykonać dane ruchy poprawnie.

Autor: Marcin Kułaga 

Trener Personalny Fitness Klub Forma

Dyrektor Handlowy QNT Polska

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked